סיון כהן-סבן: "אקטיביזם חדשותי" מן המעלה הראשונה: עז, לוחמני, פורץ דרך – בדרכו

כאשר אני חושב "אקטיביזם חדשותי" – תחום שלצערי איננו מוכר דיו במקומותינו – אני חושב סיון כהן-סבן.

כהן-סבן, המגישה (נכון לאוגוסט 2021) את התוכנית "הכל כלול" בערוץ "רשת 13", איננה מגישת חדשות רגילה, סטנדרטית, ולמען הדיוק, איננה "עוד מגישת חדשות".

ואסביר את דבריי: בזמן שיונית, קרן, דנה ותמר – אם תרצו, המגישות הבולטות בטלוויזיה של הצייטגייסט הנוכחי – הן נשים אינטליגנטיות ואסרטיביות, בכהן-סבן יש הרבה מעבר לכך: היא איננה רק אינטליגנטית ואיננה רק אסרטיבית. לעומת חברותיה מגישות החדשות של העת הזו – כהן-סבן היא לוחמת.

לוחמת עזת-נפש, נחושה מאוד, הנלחמת למען הצדק בכללותו ובפרט – למען אזרחי הארץ הזו.

אינני יודע מהיכן תעצומות הנפש של כהן-סבן מגיעות – מהם שורשיהן ומהם מקורותיהן – אך אין ספק כי היא איננה "עוד מגישת חדשות" המיטיבה לקרוא מן הטלפרומפטר את חדשות השעה, כי אם אחת המביאה – כמעין "מפיקת העל" האולטימטיבית של התוכנית – את האייטמים המשודרים בה ואף בוחרת אותם בעצמה – בקפידה וברצון הגולמי הטבעי הטמון בה להכביר טוב בעולם.

הדאגה שלה לבעיותיהם של האזרחים – רבים מהם "שקופים אולטימטיביים" – כנה היא וניכר שהיא עושה ככל יכולתה כדי לרדת לעומק הבעיה שבה הם נתקלו, להיכנס אל תוך שורש העוולה שחוו ולעזור למושאי הראיונות שלה, ובכך להפוך את העולם הזה, בדרכה שלה, ובכן, למעט טוב יותר.

כהן-סבן ראוייה להערכה עבור עבודתה האלטרואיסטית – לשליחות החדשותית, הלכה למעשה – שלה, והיא-היא, לדידי, אשת הטלוויזיה האקטיביסטית הטובה ביותר בעת הזו – זו אשר רואה מעבר לעצמה – את האחר, את הזולת, את ה"שקוף", ומשמשת עבורו שופר רב-עוצמה, צלול ונחרץ.

כתיבת תגובה