"מגן דוד דרום": מופת של דיוק קומי רווי ניואנסים

תודה.

זה מה שאני אומר לשראל פיטרמן, אופיר לובל ואלעד חן, יוצרי "מגן דוד דרום", בכל פעם שאני צופה בסדרה זו – ללא ספק, אחת הקומדיות הטובות ביותר שנראו על המסך הקטן שלנו מזה זמן רב.

"מגן דוד דרום" אשר יצרו השלושה הנ"ל, מספרת את סיפורה של תחנת מגן דוד אדום בדרום הנידח ביותר של ארצנו.

הצוות ה"מטפל" – או ליתר דיוק, זה האמון על הטיפול – הוא כל מה שלא הייתם מצפים לו בעליל מצוות עזרה ראשונה באשר הוא. להלן: קלאמזי, מבולבל וחסר אחריות – ואף אינטגריטי – להדהים.

הנרטיב הזה יוצר שלל אפשרויות קומיות מבריקות, אך מעל הכל, השחקנים הנפלאים של הסדרה הקומית-מוקומנטרית הזו הופכים אותה לפנינה הטלוויזיונית הקומית שהיא (וביניהם, ראוי לציין את שראל פיטרמן המצחיק עד דמעות ואת יעל טל המבריקה באיכויות משחקה).

לסיכום, "מגן דוד דרום" (המשודרת נכון לאפריל 2020 בשעות הלילה המאוחרות – והלא סדירות, יש לציין – בערוץ "רשת 13") היא מופת של דיוק קומי רווי ניואנסים, קאלט בהגדרתו הנחרצת ביותר, אשר בדרכה הייחודית אף מציבה מראה אקזיסטנציאליסטית-בידורית קיצונית לתמצית הישראליות המזוקקת ביותר, על שלל תסמיני ה"לחפף" ו"הראש הקטן", הבאים לידי ביטוי ב"יאללה יאללה" וב"יהיה בסדר, אחי", המסמלים, לדאבון הלב, חלקים ניכרים מהתמהיל הצביוני-הגדרתי של כולנו בעת הזו.

כתיבת תגובה