"ג'ונסון 38 – נובלת נכלולי נדל"ן" מאת אביבית משמרי: יצירה אקזיסטנציאליסטית מטלטלת בעלת יסודות ניאו-קפקאיים מעוררי מחשבה אודות חיינו בעת המודרנית

האמת של אביבית משמרי – הסופרת-יוצרת אשר "הולידה" את הרומן "ג'ונסון 38 – נובלת נכלולי נדל"ן" שראה אור לאחרונה בהוצאת "פטל" – ניכרת לעומקה בכל מהלך יצירתה זו, על כל שלביה ומאפייניה.

ניכר שלמשמרי יש דבר-מה חשוב לומר – ולעתים אף לזעוק. בין היתר, החשוב הזה כולל שאלות קיומיות, מהותיות מאין כמוהן ביסודן, אודות הצייטגייסט הנוכחי על שלל מורכבויותיו, על תאוות הבצע של בני אדם בעת הזו, על השאיפה הממכרת-עד-כדי-מעוורת לעוד ועוד חומרי, וכו'.

משמרי כמו בראה ברומן זה, מעין, אם תרצו, מראה דו-כיוונית: של הסופרת וגיבורת סיפורה כלפי החברה, ושל החברה כלפי הסופרת וגיבורת סיפורה.

לסיכום, זוהי יצירה אקזיסטנציאליסטית מטלטלת בעלת יסודות ניאו-קפקאיים מובהקים, אשר לדידי, חובה על הקורא שוחר הספרות העברית המודרנית לקרוא בה, להתעמק ברבדיה ובמשמעויותיה, ולאחר מכן, להעבירה הלאה, למען כי קולה של הסופרת החשובה והאמיצה הזו יישמע ויובא גם אל תוך חייהם של כמה שיותר אנשים, בעיקר בעת המורכבת הזו.

מחשבה אחת על “"ג'ונסון 38 – נובלת נכלולי נדל"ן" מאת אביבית משמרי: יצירה אקזיסטנציאליסטית מטלטלת בעלת יסודות ניאו-קפקאיים מעוררי מחשבה אודות חיינו בעת המודרנית

כתיבת תגובה