סאלח אלקרא: "אמנות זה כל דבר שיכול לרגש אותנו, לקחת אותנו למקומות אסתטיים ולעשות לנו נחת ויופי."

בימים אלו מציג האמן החשוב והיצירתי להפליא סאלח אלקרא את התערוכה "פתאום פרח" בגלריית בן עמי (רחוב החשמל 12, תל אביב, טלפון: 03-5612733).

זכיתי לראיין לאחרונה את אלקרא בן ה-60 – נכון לכתיבת שורות אלו – תושב דלית אל כרמל, אודות תערוכה זו, והתוצאות לפניכם.

"ספר לי, סאלח, אודות התערוכה הנוכחית שלך."

"התערוכה "פתאום פרח" באה בהמשך לתערוכה שעשיתי בגלריה שלי בדלית אל כרמל. אני מציג בה ציורים שהם בעצם סיפורים של אחרי השריפה בכרמל. מדברים רעים יוצאים גם דברים טובים ואחרי השריפה בכרמל – הדבר הרע – קרה דבר טוב: האדמה נחשפה לשמש והפרחים היו משהו מכוכב אחר. זה השפיע עליי ורציתי להדגיש את הדבר הטוב הזה, את הפרחים האלה, שיצאו מתוך הדבר הרע, מתוך אותה שריפה."

"איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?"

"הייתי אומר שאני בתפר שבין הריאליזם למופשט."

"מהן ההשראות שלך?"

"במשך השנים ספגתי דברים בתת-מודע, בין היתר בעבודה שלי עם אמנים כסוכן ועוד לפני כן, כשהייתי אסיסטנט של מספר אמנים בעין הוד, ביניהם מרסל ינקו, ג'ניה ברגר ואביגדור סטימצקי."

"מיהם האמנים האהובים עליך?"

"אני מאוד אוהב את קופפרמן, את רייזמן, את מרסל ינקו ואת רפי לביא."

"אתה דרוזי. האם עובדה זו משפיעה על עבודתך?"

"את התווים של המוזיקה כתבו לכדור הארץ. תווים זה תווים. לכולם יש את אותם תווים. אין צבעים מסוימים לעדות מסוימות."

"האם אתה מרגיש במידה של אפליה כלפיך בעולם האמנות בגלל היותך דרוזי?"

"מעולם לא הרגשתי שאיש מתייחס אליי בצורה של אפליה. אני מרגיש נהדר. אני קובע לעצמי את הקצב ואני לוקח את עצמי למקומות הטובים."

"היכן היית רוצה להציג יותר מכל?"

"אני שמח בחלקי. אין לי שאיפות להיות מוצג בחללים הכי נחשבים בעולם. אם זה יבוא – זה נפלא, אבל אני לא אילחם כדי להגיע לשם."

"מהי ההגדרה שלך למילה 'אמנות'?"

"אמנות זה כל דבר שיכול לרגש אותנו, לקחת אותנו למקומות אסתטיים ולעשות לנו נחת ויופי."

"ולסיום, סאלח, איך היית רוצה להיזכר בעוד 100 שנים מהיום?"

"כמי שקיבל מתנה ענקית מאלוהים."

 

*

 

אני ממליץ לכם בחום לבקר בתערוכה המצוינת "פתאום פרח" של אלקרא בגלריית בן עמי, לעקוב אחריו בדף הפייסבוק שלו ואף לתאם איתו ביקור בגלריה שלו בדלית אל כרמל בטלפון: 054-4211750 וכך להיחשף לעבודתו הייחודית, היצירתית להפליא, למתנה הענקית שהוא אכן קיבל מלמעלה.

 

להשאיר תגובה

