יואב פוסמן: אודות אמנות ייחודית, חזקה, בלתי-מתפשרת או: "אמנות בשבילי זה חופש ביטוי דרך יצירה"

לאחרונה הציג האמן הרב-תחומי יואב פוסמן תערוכה מסקרנת מציוריו בהיכל התרבות בפתח תקווה.

האוטודידקטיות הנאצלת של פוסמן ניכרת בעבודותיו הכה-חיות ומדגישה בצבעוניות רבה את יופי אמנותו, את הבראשיתיות, הראשוניות, ואף את הפגאניות הקמאית-שבטית המופלאה אשר בעבודותיו.

משהו בעבודותיו של פוסמן הזכיר לי את הטובים שבציירים האוטודידקטיים – ובראשם בסקיאט.

זכיתי לראיין לפני מספר ימים את יואב פוסמן בן ה-37 (יליד 1979), רווק הגר בחולון, והנה התוצאות:

"איך אתה מגדיר את האמנות שלך, יואב?"

"אפשר להגדיר אותה כרב-תחומית. אני מצייר, כתבתי מחזה וגם ספר שירים שנקרא "מחלף השנים"."

"אתה מרגיש שהכתיבה מתווספת לציור או שהציור הוא זה שמתווסף לכתיבה?"

"אני עוסק בכתיבה בעיקר. הציור מתווסף לכתיבה."

"מהן ההשראות שלך?"

"ההשראה שלי היא בעיקר מוזיקה. ממוזיקה ישראלית של שנות התשעים כמו פוליקר ומשינה, דרך 'תיסלם', ועד שירי ילדים."

"מהי ההגדרה שלך למילה 'אמנות'?"

"זאת שאלה טובה. אמנות בשבילי זה חופש ביטוי דרך יצירה."

"האם למדת אמנות באופן מסודר?"

"לא למדתי אמנות אבל גדלתי בבית אמנותי. סבא שלי למד אמנות, סבתא שלי סרגה וארגה שטיחים ואמא שלי מציירת."

"יש משהו מאוד ייחודי בעבודות שלך. הציורים שלך נותנים לי תחושה של אדם מול אנשים."

"זה נכון. אני עובד לבד ובדרך שלי מחפש את החשיפה שלי מול הקהל."

"היכן היית רוצה להציג יותר מכל?"

"הייתי רוצה להציג בחולון או ברעננה."

"מהי דעתך על שרת התרבות, מירי רגב?"

"אני שומע כל מיני דברים אבל אני לא כל כך מתעניין בפוליטיקה."

"ולסיום, יואב, איך היית רוצה שיואב פוסמן ייזכר בעוד 100 שנים מהיום?"

"הייתי רוצה להיזכר דרך היצירות שאני כותב, המחזות, השירים וגם הציורים."

 

*

 

אני ממליץ לכם בחום לעקוב אחר יצירתו המבורכת של יואב פוסמן.

אני משוכנע שהיופי הצרוף, הכן והבלתי-אמצעי של ציוריו הבראשיתיים, החזקים, הצבעוניים, ירתקו ויעצימו גם אתכם – כפי שהם עשו לי.

להשאיר תגובה

