נדב פרישמן: "כשעושים כל דבר שהוא לא דומה למשהו אחר זה נורא כיף" או: "רשות הדיבוב" בערוץ הראשון: רגע קומי, אוונגרדי וחתרני מכונן בתולדות תרבות הטלוויזיה הישראלית

לפני כשבוע צפיתי לראשונה ב"רשות הדיבוב", תכנית טלוויזיה מצחיקה, חכמה – שלא לומר מבריקה – מאין כמוה, המשודרת מדי לילה ב-11 בערוץ הראשון.

זוהי תכנית המנצלת לטובה את הארכיון העשיר של ערוץ זה ומדבבת כרצון יוצריה את התכניות השונות אשר שודרו בערוץ במשך השנים – תכניות שכה רבים מאיתנו גדלנו על ברכיהן (בין היתר, "פופוליטיקה" ו"להיט בראש").

זכיתי לראיין היום את נדב פרישמן, מיוצרי התכנית.

פרישמן בן ה-40 נכון לכתיבת שורות אלו (יליד 1976), גילה תשוקה רבה הן לתכנית ספציפית זו והן לעשייה טלוויזיונית וקומית באשר היא, והנה הדברים.

דורון בראונשטיין: "מהיכן הגיע הרעיון לתכנית הכל כך מצחיקה הזאת?"

נדב פרישמן: "אני מגיע לקומדיה מערוץ ביפ. "רשות הדיבוב" זו תכנית שמגיעה מאיזורים חתרניים, היא מאוד אנטי-תזה למה שקורה היום בטלוויזיה, מאוד אוונגרדית. בזמנו הייתי העורך הראשי של התכנית "רד ודביר", ככה שכשעושים כל דבר שהוא לא דומה למשהו אחר זה נורא כיף. לערוץ הראשון יש ארכיון עצום שמתאר את נוף ילדותנו ובקצה הם החליטו לעשות תכנית שמיוחדת לדיבוב ומשם הם הגיעו ל"דיבוב מצחיק", שאלו שני אחים שעושים דברים מצחיקים בפייסבוק. התכנית הזאת בעצם מתבססת על הארכיון של הערוץ הראשון ועל הכישרון של האחים האלה, שאגב, הם לא רוצים להזדהות בשם האמיתי שלהם."

בראונשטיין: "אילו תגובות קיבלת על התכנית?"

פרישמן: "מה שמעניין זה שדווקא אנשים בברנז'ה מאוד אוהבים את זה. זה מאוד מפתיע. החיבור הזה של לקחת תכנית כמו "פופוליטיקה" ולשים עליה דיבוב כזה, של נונסנס, זה עובד."

בראונשטיין: "מהו השלב הבא שלך כיוצר?"

פרישמן: "הרשת פותחת עולמות, יש שם חופש. היום הרשת היא חלק מהרגלי הצריכה."

בראונשטיין: "אתה עובד על משהו ספציפי בימים אלו?"

פרישמן: "תמיד אני עובד על משהו. כרגע אני עובד על תכנית מערכונים שתעלה בעוד כחצי שנה."

בראונשטיין: "מהי דעתך על שרת התרבות מירי רגב?"

פרישמן: "אני לא מכיר אותה. אני חושב שיש לה הרבה דברים טובים והרבה דברים רעים. עצם זה שהיא עושה בלגן – זה טוב. בשורה התחתונה, היא מגדילה את התקציבים ומדברים על תרבות ויצירה וזה דבר טוב."

בראונשטיין: "אפרורו אוונגרד וחתרני, מהי דעתך על האמנית שהציגה לאחרונה במסדרונות 'בצלאל' את העבודה אודות ביבי?"

פרישמן: "להציג זה תמיד טוב. אין פה איזה תחכום בעבודה הזאת שלה, אבל מי שרוצה לעצבן – אז אני כבר קצת בעדו."

 

*

 

אני ממליץ לכם בחום לצפות באדיקות – ממש כמוני – ב"רשות הדיבוב" המופלאה, מדי לילה ב-11 בערוץ הראשון.

היא ללא ספק תספק לכם אתנחתא קומית אמיתית מן היום הארוך שלכם.

בנוסף, אני ממליץ לכם לעקוב אחר עבודתו הברוכה של נדב פרישמן, ללא ספק, יוצר חשוב, אמיתי ופורץ דרך.

 

 

להשאיר תגובה

