ילנה קוטליארקר: "בציור אני עושה את העולם שלי, את השפה שלי."

זכיתי לראיין לאחרונה את הציירת הייחודית ילנה קוטליארקר.

קוטליארקר נולדה ב-1969 בקייב אשר באוקראינה, עלתה לארץ ב-1997, היא נשואה, אם לשניים וגרה בקריית אונו.

את עבודותיה היפות ניתן לראות באתר שלה: www.elenakotliarker.com

והנה הדברים:

"איך את מגדירה את הסגנון שלך, ילנה?"

"מהשמיים. הכל מהשמיים. כמו שאתה כותב, כמו שמוזיקאי עושה מוזיקה טובה, כמו שמישהו עושה אוכל טעים. איך הוא יכול להסביר איך הוא עושה את זה או מה בדיוק הסגנון שלו? סגנון זה משהו שיש לך. אפשר ללמוד את זה, אבל בסוף, זה או שיש לך את זה או שאין לך את זה."

"מהן ההשראות שלך?"

"אני אוהבת דברים עתיקים שיש במוזיאונים. אני אוהבת גם את פיקאסו ואת הפסלים האפריקאיים שלו."

"האם לדעתך יותר קשה לציירים-עולים חדשים מאשר לציירים ילידי הארץ?"

"כשאתה כותב אז אתה כותב הרי בהתחלה עשרה עמודים, אחר כך מאה עמודים ואחר כך אלף עמודים. זה תהליך. בכל דבר יש תהליך שהוא קשה בהתחלה ואחר כך נהיה יותר קל. בן אדם הוא כמו צמח, גדל לאט לאט. ובתקופה שאמן גדל, הוא לומד להסתדר, כי יש אנרגיה, יש אקשן ויש תקווה. זאת תקופה קשה – אבל יש בה יופי."

"למה את בעצם מציירת?"

"יש משהו בפנים שעושה קוצים כשאני לא מציירת. בציור אני עושה את העולם שלי, את השפה שלי."

"האם לדעתך יש הבדל בין אמנות שאישה עושה לבין אמנות שגבר עושה? האם לדעתך קיים דבר כזה 'אמנות נשית'?"

"כן. יש הבדל. כי יש הבדל בין גבר ואישה. אמנות תלויה באנרגיות."

"את מאמינה באנרגיות באמנות?"

"אני מאמינה באנרגיות בחיים. אנחנו חומר של אנרגיה."

"ולסיום, ילנה, איך היית רוצה להיזכר כציירת בעוד מאה שנים מהיום?"

"אני לא יודעת מה יהיה בעוד מאה שנים מהיום. הכל זה משמיים. בעוד מאה שנים יהיה פורמט אחר של חיים. ולדעתי, מה שאני עשיתי ועשיתי טוב, יהיה קיים גם בעוד אלף שנים. בדברים טובים, באמנות טובה, בשירה טובה ובסיפורים טובים – אין זמן."

להשאיר תגובה

