יוסל ברגנר: יוצר יצירתי ומעורר השראה – גם בגיל 95 או: "האמנות מחליטה עליי"

יוסל ברגנר, אגדה-בעודו-בחייו, אחד הציירים הגדולים החיים כיום, התראיין היום ל"חי תרבות" והדהים אותי בוויטאליות הרבה שבו, ברעננות, בחן האישי ובנועם הקורנים מאישיותו – גם בראיון טלפוני קצר.

וכאן המקום לציין: ברגנר בן 95 נכון לכתיבת שורות אלו. ועוד חשוב לציין: בן 95 – ועדיין מצייר.

ברגנר, אשר נולד בוינה ב-1920, עלה לארץ ב-1950, נשוי ואב לבת.

"יוסל, מהי ההגדרה שלך למילה 'אמנות'?"

"אמנות… אני לא אוהב את המילה אמנות. אמנות זה מצב. זה לא עיסוק. האמנות מחליטה עליי. אני מספר סיפור עם הציורים שלי. אני מצייר את החלומות שלי. הציור הוא עוד מדיום."

"מהן ההשראות שלך?"

"החיים שלי מורכבים מחלומות, והחלומות מאוד משפיעים על האמנות שלי."

"איך היית מגדיר את הסגנון שלך?"

"יש לי הרבה סגנונות!"

"אתה בן 95 היום. האם אתה עדיין מצייר?"

"כן. אני עדיין מצייר. אני מצייר על מה שקרה לי. כאמור, אני מספר סיפורים דרך הציורים שלי."

"ולסיום, יוסל: מהו המסר שלך לציירים בתחילת דרכם?"

"כל אחד מצייר איך שהוא רוצה – וככה זה צריך להיות!"

 

 

 

להשאיר תגובה

