גליה דידור: ציירת בדרך שלה או: "אהבה ואמנות זה אותו דבר"

כבר זמן רב שאני עוקב אחר יצירתה האמנותית הברוכה והייחודית של הציירת גליה דידור. בעיניי, דידור היא ציירת חשובה בעלת חותם אישי יוצא דופן. עבודות שלה מוצגות בצרפת ובשווייץ וניתן לראות אותן גם בגלריית "אלאדין למפ" ביפו.

ביצירותיה אני עצמי רואה מעוצמתו של פיקאסו. עד כדי כך.

דידור, ילידת 1961, תושבת חולון, נשואה ואם לילד, אשר למדה אמנות מונומנטלית דקורטיבית באוקראינה ואשר את עבודת הפרסקה שלה ניתן לראות על תקרת מלון הילטון באילת, התראיינה היום ל"חי תרבות", ושיתפה אותי בתובנותיה הרבות.

"משהו ביצירתך, גליה, נותן לי לעתים מעין תחושה של 'פיקאסו עם טוויסט'. מה דעתך על הגדרה זו?"

"פיקאסו מאוד שונה כי הוא בינו לבין עצמו. אם לקחת את אחד ממקורות ההשראה של פיקאסו, המסכות האפריקאיות, אז באיזשהו מובן, זה קרוב אליי. אבל זה לא רק פיקאסו אלא גם מודליאני. גם הוא חלק מההשראה."

"מי מהווים עוד השראות עבורך?"

"עכשיו אני יוצרת בהשראת פאולו אוצ'לו, אמן מתקופת הרנסנס. יש לו עבודה של פרסקה שנקראת "מבול". יש עבודות שלו ב'לובר'."

"מהו החלום הגדול ביותר שלך כאמנית? לאן היית רוצה להגיע?"

"הייתי רוצה להגיע לחופש, ולהאמין בעצמי יותר. אני רוצה להיות אמנית חופשייה. בעצם… אני כבר אמנית חופשייה. צייר רוסי אחד אמר פעם שתמונה, באיזשהו שלב, מתחילה להיות הגורל של הצייר. אבל מעבר לזה – הגורל מתחיל להיות התמונה שלו. לדעתי, יש חיבור בין הציור לגורל."

"כשאת מציירת את מרגישה חופשייה?"

"אני מרגישה חופשייה מהזמן. הציור זאת העצירה של הזמן, ובזה יש חופש מסוים."

"אך היית מגדירה את הסגנון הכה ייחודי בעיניי שלך?"

"אני קוראת לזה אבסטרקט פיגורטיבי."

"מה דעתך על הקשר שבין אמנות לאהבה?"

"זה אותו דבר. אהבה ואמנות זה אותו דבר. בלי אהבה אין אמנות, וגם שני המושגים האלה, 'אהבה' ו'אמנות' הם מושגים אבסטרקטיים. יש אהבה פיזית, יש אהבה רוחנית, יש רמות שונות של אהבה."

"אם שרה נתניהו הייתה פונה אלייך ומבקשת שתציירי דיוקן שלה, היית מסכימה?"

"אני לא מציירת פורטרטים."

"ומה דעתך על שרת התרבות שלנו, מירי רגב?"

"אני מחוץ לפוליטיקה."

"אני באופן אישי מאוד אוהב את הסגנון ואת הציורים שלך. מה זה עושה לך לדעת שאנשים אוהבים ומעריכים את העבודה שלך?"

"זה לא כל כך חשוב כמה אנשים אוהבים את האמנות שלך, אלא מה שחשוב זה לעשות את מה שאני אוהבת. ללכת בדרך שלי. להיות נאמנה לדרך שלי. זה לא מה שמניע אותי מי אוהב אותי ומי לא, אלא להמשיך בדרך שבה בחרתי."

 

 

 

 

 

להשאיר תגובה

