עדנה מיטווך-מלר: אחת המשוררות הגדולות של ישראל

זכיתי להכיר את עדנה מיטווך-מלר בשבוע הספר 2016 בתל אביב. מדובר באישה, שההגדרה – במובן החיובי ביותר שלה – "גדולה מהחיים" – קטנה עליה.

נדיבות הלב, העוצמה והכישרון, הם מהגדולים שנפגשתי עימם בחיי.

מיטווך-מלר העניקה לי במתנה את ספרי שיריה "מגדל ג'י" ו"תיקון לפני חצות", ואני, בתמורה, הענקתי לה את ספר השירה שלי "האלוהים האדירים של הזיכרונות", שאומנם ראה אור ב-2016, אך מתעד את שיריי משנות העשרה והעשרים המוקדמות לחיי.

"מגדל ג'י" של מיטווך-מלר הוא ספר שירה יפהפה, ביקורתי ונוקב. הוא מתאר את שינויי האורבניות – הן של הפיזיות, של המקום, הן של הנפש – בצורה עוצמתית, אך בו-זמנית מכמירת לב מאין כמוה. שיריה בספר זה מתארים את הקמתו של מגדל ג'י בפינת הרחובות שאול המלך-אבן גבירול-השופטים, אשר הפכה את השכונה הנעימה והשקטה לרעש, לבנייה מואצת, למגדל בטון עצום.

מיטווך-מלר מתארת בדיוק צלול ומעורר השראה את העובדה שהכסף מעוור, שהרצון לשדרג את הבית משכיח מהאדם את יסודות החיים האמיתיים, אלו החשובים באמת.

שיריה "שם" ו"שקום שירה" גרמו לי להתאהב בכתיבתה היפהפייה, הכה-לירית. שירים אלו גרמו לי להתאהב בכתיבתה יוצאת הדופן, העתירה בחותם אישי של משוררת מסוגננת, מיוחדת במינה.

אני ממליץ בחום לקרוא את שיריה, את ספריה, של עדנה מיטווך-מלר. ללא ספק: אחת המשוררות הגדולות של ישראל.

להשאיר תגובה

