"שי אהבה וברכה" מאת רותי ביקל-שגיא: שיפעת כל הטוב שבעולם

במאי 2015 זכיתי לפגוש את המשוררת רותי ביקל-שגיא. זה היה כאשר ישבתי לי על ספסל בגן מאיר בתל אביב והבטתי אל עבר העצים, הבריכה הקטנה, האנשים. לפתע, הבטתי לשמאלי וראיתי אישה עם שיער ארוך, בהיר, שנראתה לי – וזה בלשון המעטה – מעניינת מאין כמוה.

בלי לחשוב פעמיים וללא כל היסוס, ניגשתי אליה והצגתי את עצמי. הראיתי לה את ספר הילדים שלי "ליובל יש שתי אמהות לסביות גאות (ועוד סיפורי ילדים פורצי דרך)" שיצא אז לאור, ושוחחנו.

בסוף השיחה הקצרה – כי לדבריה, היא מיהרה – עשינו "החלפות". אני נתתי לה את ספרי והיא נתנה לי את ספר השירה שלה, "שי אהבה וברכה", ואף כתבה לי הקדשה אישית יפה בתוכו.

"שי אהבה וברכה" מכיל שירים אופטימיים במיוחד, זכים ומלאי טוהר. ביקל-שגיא היא אישה המאמינה בטוב, שלא לומר, בשיפעת כל הטוב שבעולם.

את השיר "הימים הבאים" (שבעמודים 43-44) קראתי בקול רם ובכוונה מלאה מספר פעמים בכמה הרצאות אשר העברתי בבתי אבות שונים ברחבי הארץ. השיר היפה, כך שמתי לב, מצליח לעורר אופטימיות קוסמית ותקווה, גם באנשים המצויים בתוך הקשיים המכבידים ביותר של החיים, המתמודדים עם קשיי גיל ובריאות.

השיר, העוסק בתקווה הברוכה שהימים הבאים יהיו טובים יותר, בכל דרך ובכל מובן, מעורר השראה – כמו הספר כולו, יש לציין – בכל מי ששומע אותו.

לביקל-שגיא ישנו "קול בפני עצמו", "קול משלה": זך מאוד, נקי, רגיש וברור.

קולה הוא מסוג הקולות הנדירים, לא אלו שאנו נוטים לשמוע, או קשובים להם דיינו, ועל כן, אני ממליץ לקרוא את הספר ואף להקריא קטעים ממנו לאהוביכם וליקיריכם.

אני מבטיח לכם – זה יעשיר הן את עולמם, הן את עולמכם.

 

להשאיר תגובה

