איציק (יצחק) נעימי: מדריך הטיולים האידיאלי

בחול המועד פסח (2016) יצאתי לטיול עם ידידתי טובה, למצדה.

הטיול – שאורגן על ידי זיוה גאון, המארגנת טיולים מקסימים למקומות נבחרים בארץ ובעולם, ואשר טיוליה תמיד מצליחים להעשיר אותי – הן במראות, הן בתחושות, והן בידע – הפגיש אותי עם אדם נפלא ומיוחד: מדריך הטיולים איציק (יצחק) נעימי.

נעימי, אדם נעים הליכות מאין כמוהו ובעל ידע עצום, הצליח ללמד אותי כה רבות בטיול בן יום אחד.

הידע שלו מרתק, ומעל הכל – חובק-נושאים. למשל, הוא חינך אותי – ואת יתר המטיילים ברי-המזל בטיול הזה – לגבי סוגי אבנים, טופוגרפיה, על מראות של מקומות שונים (ערד, באר שבע ומצדה) – לא רק בימינו אנו, אלא כפי שהם נראו בעבר הרחוק ביותר, במאות קודמות, ואף – לפני אלפי שנים.

בנוסף, שמחתי עד מאוד שהוא לא ניסה להצחיק אותנו, המטיילים, כפי שכה מדריכי טיולים רבים עושים – או ליתר דיוק – מנסים לעשות – אלא שימש כמעין מגדלור לפן התרבותי, האינטליגנטי, החוקר את עברנו כדי לדעת טוב יותר על מהות ההווה בו אנו חיים, ואז, לכוון היטב את דרכנו אל עבר עתידנו.

בעברית צחה, הדריך אותנו נעימי והעשיר את דרכנו – מפתח תקווה, דרך כביש 6, עבור בבאר שבע, ערד, ועד ליעדנו הסופי, הנכסף – מצדה.

אני ממליץ גם לכם להזמין את האדם המקסים הזה להדריך אתכם בטיוליכם הבאים, ובנוסף, לעשות בוקינג מיידי לאחד מטיוליה העשויים היטב, המהודקים, ובעיקר – הכל כך שמחים: מלאי מוזיקה ארץ-ישראלית ואף ים-תיכונית (ומי באמת היה יכול להאמין, שאני, מעריץ מושבע של מוצארט, בילי הולידיי וטורי איימוס, אמצא את עצמי מזמזם שיר של הזמיר הלאומי א. גולן במטבח, ביום-שאחרי-הטיול…) של זיוה גאון, מלאת המרץ והאנרגיה החיובית.

גאון, בדרכה, חינכה אותי ש"עממי" זה מחמאה. שלהיות בקרב "עם ישראל" זוהי זכות – וברכה. שדווקא אני הוא זה שצריך לצאת מעט יותר מתוך "הבועה" הניו-יורקית והשינקינאית שלי, ולהמציא את עצמי מחדש. לא להתבייש, אלא דווקא לזמזם – בגאווה לאומית, את "השירים ההם", וכך, להרגיש ישראלי – על כל המשתמע מכך.

להיות חלק מהרוב. מההמון. סוף סוף, להיטמע.

 

זיוה גאון, להזמנות טיולים, טלפון: 052-2325256

איציק (יצחק) נעימי, להזמנת הדרכות, טלפון: 052-3663161

מחשבה אחת על “איציק (יצחק) נעימי: מדריך הטיולים האידיאלי

  1. אכן, מתוך היכרות אישית, איציק מדריך ברוך ידע ורצון להעניק. ההכנה לטיול, הביצוע תוך העברת החומר ברוגע ובנחת משרים על המטיילים אווירה של תרבות וטיולים בהדרכתו הם עוד נידבך בהכרת ואהבת הארץ.
    חזי

    אהבתי

להשאיר תגובה

